Mittwoch, 15. August 2018

CGM 800: EIGENBESITZ UND GEHORSAM IM KLOSTERLEBEN

3) Jedem, der im Kloster Besitz hat, droht ewige Verdammnis. Da so jemand in Todsünde fällt, nützt im auch die Beichte wenig: " dar umb daz die selb person wissentlich in tödliche sünden daz thuet wie wol (=obwohl) daz ist daz sich die selb person alltag peicht yedoch so entpfacht (=empfängt) sy nit den nucz der peicht  darumb daz sy nit willen hat zelassen die aigenschafft (dafür daß sie nicht willens war, auf den Besitz zu verzichten)". Auch die Priester, die einem solchen Absolution erteilen, sündigen tödlich ("auch die priester die söllich person absolvieren...sie sunden auch tödlich"). GREGOR droht sogar mit Entzug de Sakraments. Leute, bei denen an ihrem Ende Besitz gefunden wurde und die keine Buße getan haben ("und ob sy also gefunden wirt an irem endt"; "und darüber nit genueg thon mit ainer wirdigen pueß"), solche bekommen kein Begräbnis ("so soll sy nicht tailhafftig sein der grebnuß mit andern iren swestern und pruederen"). Obere, die dies trotzdem erlauben, verlieren ihr Amt: "und der prelatt oder prelätin die daz also zw sicht (=dabei zusieht) soll beraubt sein irs ampts" (fristlos entlassen!). Dazu auch WILHELMUS LUGDUNIENSIS (Summa viciorum=Summe über die Laster, Kapitel "Geiz"): "man soll all person in ainem closter außtreiben die aigenschafft haben", denn Gott könnte ja vom Himmel Feuer regnen lassen ("wann es nit zw verwundern wer daz der allmachtig got vom himel fewr ließ regen da ein".
176 v: Grund für das Übel der Klöster ist der Eigenbesitz ("und daz übel daz die clöster (176 v) dulden das ist als ain ursach aigenschafft und auch ander sund". Die Folgen des Besitzes: "es kumpt auch von aigenschafft untter geistlichen menschen neyd und haß untrewe krieg vill unnüczer wort und werck auch kumbt dar von wollust des leibs und ander vil sundt".-WILHELMUS: Solche Menschen muß man ächten und verfolgen "daz man ain sölliche durchächtet und peinigt". Der MEISTER VON PARIS: Alle Versuch durch Bußübungen, den Heiligen gleich zu werden nützen nichts, wenn ich Besitz habe ("pin ich aber ain aigenschaffter und wirt dar inn erfunden mit dem todt ich waiß daz für war aigentlich wol daz ich an (=ohne) all untterlaß und auffhaltung müeß ab varen in die ewige verdampnuß" (also ab in die Hölle!).
---

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen